ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

(Πως οι κτηνιατρικές υπηρεσίες του υπουργείου γεωργίας κλωτσούν την καρδάρα με το γάλα)

 

Κίνδυνος για τις επιδοτήσεις των αιγοπροβάτων από δημοσιοϋπαλληλική ολιγωρία των κεντρικών κτηνιατρικών υπηρεσιών και από αποφάσεις, που εκτός από το να επιβεβαιώνουν την κρατική ασυνέχεια και την συνέχεια της ασυνέπειας, της κρατικής μηχανής, υποσκάπτουν την αξιοπιστία της καταγραφής των αιγοπροβάτων, που επιχειρείται στην χώρα μας, εδώ και ένα χρόνο.

Η ηγεσία μάλιστα των κτηνιατρικών υπηρεσιών του Υπουργείου Γεωργίας επιχειρεί με διάφορα τεχνάσματα να επιρρίψει την ευθύνη της καθυστέρησης του προγράμματος της καταγραφής στους κτηνοτρόφους κατηγορώντας τους για άγνοια νόμου, στην άρνησή τους να προβούν στην καταγραφή των ζώων τους, μεταθέτοντας έτσι την ευθύνη της πιθανής απώλειας των επιδοτήσεων σ’ αυτούς τους ίδιους.

Ξεχνούν όμως, οι προϊστάμενοι των κτηνιατρικών υπηρεσιών, ότι οι υπουργικές αποφάσεις για την καταγραφή, των οποίων συντάκτες είναι οι ίδιοι, επικαλούνται οδηγίες της πάλαι ποτέ ΕΟΚ!! Μάλιστα στην τελευταία υπουργική απόφαση, ή επίκληση των εν λόγω οδηγιών γίνεται χωρίς να αναφέρεται τεχνηέντως ο χρόνος έκδοσής τους, αφού πρόκειται για οδηγίες των αρχών της δεκαετίας του 1990.

Ξεχνούν ακόμα περισσότερο, ότι με την απόφ.:263493/ΦΕΚ 1253/16-08-2004 καταργούν την  225801/16-05-2003 και, ενώ όφειλαν το αντίθετο, υιοθετούν διατάξεις υποβάθμισης των προβλέψεων της προηγουμένης απόφασης,

-                            αφού προφανώς αυτή η παρέμβαση αδικεί τους κτηνοτρόφους που έσπευσαν ήδη, με συνέπεια να προμηθευτούν τα ενώτια για την καταγραφή των ζώων τους και επιβραβεύει αυτούς, που επεδείκνυαν μέχρι τώρα απείθεια και απαξία στις αποφάσεις του υπουργείου.

-                            αφού μεταθέτει την πλήρη ευθύνη για την σήμανση στους κτηνοτρόφους, αποκρύπτοντας επιδεικτικά, ότι το υπουργείο έχει αναθέσει ήδη σε εταιρεία την εκτέλεση του έργου της σήμανσης. 

-                            αφού από το νέο ενώτιο, που προτείνεται, λείπει, εντελώς αναίτια, ο γραμμο-κώδικας, δημιουργώντας έτσι καταγραφή δύο ταχυτήτων,

-                            αφού είναι προφανής η διαφορά επάρκειας του συστήματος καταγραφής, με ενώτια φέροντα γραμμο-κώδικα, στη διαδικασία της ιχνηλασιμότητας των κτηνοτροφικών προϊόντων και στην αξιοπιστία της βάσης δεδομένων που θα δημιουργηθεί.

 

Βεβαίως, όλα αυτά, δημιουργούν, μια σειρά ερωτημάτων, που χρήζουν τουλάχιστον εμπεριστατωμένης απάντησης και καταλογισμού.

Ερωτώνται λοιπόν οι κτηνιατρικές υπηρεσίες του υπουργείου :

-                            προς τι, η παρέμβαση του υπουργείου στην αγορά, εν μέσω εξέλιξης του προγράμματος, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μονοπωλιακές συνθήκες σ’ αυτήν;

-                            η δημιουργία καταγραφής δύο ταχυτήτων δημιουργεί κινδύνους για την αξιοπιστία της βάσης δεδομένων που θα δημιουργηθεί ναι ή όχι ;

-                            πως η επί δωδεκαετία βραδυπορούσα κρατική μηχανή εν μέσω καλοκαιριού και ολυμπιακών αγώνων, προβαίνει σε τέτοιας σπουδαιότητας αλλαγή και γιατί διακόπηκε το πρόγραμμα, όσο το Υπουργείο επεξεργαζόταν την σχετική απόφαση ;

-                            γιατί το Υπουργείο διαθέτει κονδύλια σε πιλοτικά προγράμματα ηλεκτρονικής σήμανσης με βώλους, όταν οι αποφάσεις της EFSA ομιλούν για «ορατό» σύστημα καταγραφής ;

-                            πως αυτές οι πράξεις επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, που τόσα χρόνια φαίνεται να ολιγωρούν με αποτέλεσμα ετησίως να παρακρατείται το 25% των κτηνοτροφικών επιδοτήσεων από την Ε.Ε. ενώ πλέον είναι ορατός κίνδυνο απώλειας του συνόλου τους ;

-                            μήπως οι υπηρεσίες του υπουργείου θεωρούν, ότι η απώλεια των επιδοτήσεων αφορά αποκλειστικά και μόνο τους κτηνοτρόφους και όχι την Ελληνική οικονομία στο σύνολο της ;

-                            αφού ο γραμμο-κώδικας δεν είναι απαραίτητος, γιατί οι υπηρεσίες του υπουργείου, προ έτους επέμεναν ότι η παρουσία του στα ενώτια αποτελούσε μείζον θέμα αξιοπιστίας της καταγραφής ;

-                            η απαξίωση του γραμμο-κώδικα εξυπηρετεί κάποια υποθετική πρακτική ανάγκη ή γίνεται για να συγκαλύψει το γεγονός, ότι αυτός δε διαβάζεται σε πολλά από τα ενώτια των ημετέρων ;

-                             γιατί μετά από όλα αυτά εμφανίστηκε, προ καιρού, μόνο ένας προμηθευτής  ενωτίων, ήδη έτοιμος να παράγει τα νέα ενώτια, και να δημιουργήσει μάλιστα και συνεργεία τοποθέτησης τους!!!!, όταν μια απλή περιήγηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει, ότι οι συγκεκριμένος τύπος ενωτίου αποτελεί πιθανότατα παγκόσμια πρωτοτυπία;

-                            ποια πραγματική ανάγκη εξυπηρετεί ο μεταλλικός ανοξείδωτος κάλυκας στην κεφαλή του αρσενικού, όταν συνθετικά και φθηνότερα υλικά, με έγκριση από τις αρχές της Ε.Ε. συμπεριφέρονται με πολύ καλλίτερο τρόπο, για τη συγκεκριμένη χρήση και όταν μάλιστα  η συγκεκριμένη κεφαλή τελικά εγκλωβίζεται στην κεφαλή του θηλυκού ;

-                            που οφείλεται η εμμονή του υπουργείου να περιγράφει σχήματα ενωτίων, αφού μάλιστα τα μεταβάλλει με περισσή ευκολία, όταν οι απαιτήσεις της σήμανσης αφορούν, αφενός στην προστασία της υγείας των ζώων (ποιότητα υλικών) και αφετέρου στην αναγκαία πληροφορία, που θα φέρει εκτυπωμένη το ενώτιο για την εμπέδωση της αξιοπιστίας της καταγραφής ;

-                            με ποια διαδικασία φρόντισε πραγματικά η διοίκηση να ενημερώσει την αγορά για τις προθέσεις της και τελικά τις αποφάσεις της; (οι ισχυρισμοί περί ενημέρωσης του βιομηχανικού επιμελητηρίου, μόνο θυμηδία μπορούν να προκαλέσουν στους εξ επαρχίας ορμώμενους).

-                            με ποια διαδικασία φρόντισε πραγματικά να ενημερωθεί η διοίκηση για το αν και άλλοι προμηθευτές διαθέτουν ανάλογου τύπου ενώτια ;

-                            βάση ποιών διατάξεων του νόμου οι κτηνιατρικές υπηρεσίες ομιλούν για εγκεκριμένα ενώτια δημιουργώντας σύγχυση και περιβάλλον αθέμιτου ανταγωνισμού και που τέλος πάντων αναφέρονται οι σχετικές διαδικασίες, για την έγκριση τους ;

-                            αντιλαμβάνονται οι υπηρεσίες του υπουργείου την σπουδαιότητα της καταγραφής στην ιχνηλασιμότητα των κτηνοτροφικών προϊόντων και εν προκειμένω της φέτας ( ΠΟΠ ), ναι ή όχι ;

-                            αντιλαμβάνονται ή όχι οι υπηρεσίες του υπουργείου, ότι σε περίπτωση απόρριψης των στοιχείων της καταγραφής των αιγοπροβάτων, εκτός από την απώλεια των επιδοτήσεων και του κόστους της καταγραφής, που ανέρχεται περίπου στα 10 000 000 € και θα πάνε χαμένα, τα κτηνοτροφικά προϊόντα και κύρια η φέτα κινδυνεύουν να μπουν στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αγορών, για την υγιεινή και την ασφάλεια τους, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική κτηνοτροφία και την ελληνική οικονομία, σε βάθος χρόνου ;

-                            και αν όλα αυτά είναι αυτονόητα και καινοφανή, πως αυτά αποτυπώνονται και εμπεδώνονται στις μέχρι τώρα πρακτικές των κτηνιατρικών υπηρεσιών του υπουργείου ;

-                            τελικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει την ευθύνη και την υποχρέωση να αποδώσει τα του «Καίσαρος τω Καίσαρι» ανεξάρτητα από τα κίνητρα των όποιων ενεργειών, ναι ή όχι ;

 

Βεβαίως και σε κάθε περίπτωση εάν εκπρόσωποι του Καίσαρος, και εν προκειμένω, θεωρηθεί, ότι είναι και πάλι, οι κτηνοτρόφοι, αποσύρουμε κάθε αιτίαση μας, τη θεωρούμε ως μη γενόμενη και το παρόν έγγραφο είθε να κριθεί ως φιλολογική άσκηση αφελούς, επί υποθετικών γεγονότων.

 

Ειλικρινά αγωνιών

Γιάννης Γουλιμής

Πρόεδρος-Διευθ, σύμβουλος ΚΤΗΜΕΛ

Πάτρα 10/10/2004